Contacteaza-ne direct la +40 31-805.42.55

Google incepe indexarea Mobile-First, folosind content de pe device-uri mobile

Postat de pe November 9, 2016 in Optimizare SEO | 0 comentarii

Desi este numit un “experiment”, de fapt este un prim pas spre schimbarea planuita de Google de a se orienta, in special, spre contentul de pe Mobil in defavoarea celui de pe Desktop atunci cand decid rezultatele de ranking.

Google a inceput testarea indexarii Mobile-First, acesta va folosi pentru pozitionare – varianta de mobil a site-ului tau.

Ne asteptam la acest lucru si chiar auzisem de acum un an, dar acum este prima data cand Google a postat detalii pe blog despre indexarea Mobile-First.

Majoritatea cautarilor Google vin din Mobil, insa indexarea Google este din Desktop

Desktop versus Mobile

Google a explicat faptul ca sunt mai multe cautari provenite din device-uri mobile decat din cele desktop. Dar atunci cand Google evalueaza ranking-ul unei pagini, analizeaza varianta de Desktop a acelui site, o problema pe care o identificasem in urma cu ceva timp.

Pentru a remedia acest lucru, Google isi concentra atentia asupra contentului, linkuri-urilor si datelor din varianta de mobil a site-ului tau.

Cei de la Google au afirmat: “Pentru a face rezultatele mai utile, am inceput experimente care sa faca indexarea Mobile-First.

Desi o sa fie un singur index pentru website-uri si aplicatii, Algoritmii vor folosi in primul rand contentul de pe varianta mobila a site-ului pentru a face ranking-ul acelei pagini, pentru a intelege datele si pentru a arata fragmente ale acelor pagini in rezultatele noastre. ”

Cu aceasta schimbare, Google va indexa contentul mobil si se va folosi de el pentru a decide pozitionarea in rezultatele de cautare, indiferent daca tu esti pe Mobil sau pe Desktop. Nu vor mai exista ajustari “Mobile-Friendly” doar pentru userii de pe mobil. Practic, daca site-ul tau nu este Mobile-Friendly, acest lucru va avea un impact si asupra ranking-ului de pe Desktop.

Nu ai site pentru Mobil? Nu te ingrijora!

Cei care nu au o varianta pentru mobil nu trebuie sa se ingrijoreze. Google va folosi varianta de desktop pentru ranking-ul acelor site-uri. Iar daca ai un site responsiv, care isi schimba contentul intr-un mod dinamic in functie de device-ul folosit (desktop sau mobil), atunci nu trebuie sa faci vreo schimbare.

Desigur, daca nu ai varianta de mobil pentru site-ul tau, nu vei beneficia de plusul oferit de ranking-ul Mobile-Friendly. Dar asta este un subiect separat.

Cum te poti pregati?

Optimizare site pentru mobil

Mai jos sunt cateva recomandari pe care le ofera Google pentru webmasterii care isi doresc sa aiba un site optimizat din punct de vedere SEO si pentru a se pregati pentru aceasta schimbare:

  • Daca ai un site responsiv sau dinamic nu ar trebui sa schimbi nimic.
  • Daca detii un site si ai verificat numai site-ul tau Desktop in Search Console, te rog sa adaugi si sa verifici si varianta pentru mobil.
  • Daca dupa configurare, site-ul de pe varianta de Desktop difera de cea pentru Mobil, ar trebui sa te gandesti la urmatoarele schimbari:

Asigura-te ca oferi markup pentru ambele variante ale site-ului. Echivalenta structurilor markup ale unui site pot fi verificate scriind URL-urile ambelor versiuni in Structured Data Testing Tool si comparand rezultatele obtinute.

Foloseste robots.txt testing tool pentru a verifica daca versiunea ta mobila este acceptata de GoogleBot.

Site-urile nu vor prezenta schimbari in link-urile canonice, vor fi folosite in continuare aceste link-uri pentru a aduce rezultatele potrivite pentru utilizatorii care cauta atat de pe Desktop cat si de pe Mobil.

Posteaza un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

Enter Captcha Here : *

Reload Image