Nu e un secret, creatiile vizuale sunt o necesitate pentru a avea audienta online. Fie ca vorbim de o imagine, un infografic, un video sau orice alt fel de distractie optica, oamenilor le place la nebunie.

Motivul pentru care imaginile sunt atat de incitante este ca fiintele umane sunt creaturi vizuale, iar 90% din informatiile pe care creierul nostru il proceseaza vin sub forma de imagini. Acesta este si motivul pentru care oamenii sunt capabili sa proceseze lucrurile vizuale de 60.000 de ori mai repede decat un text.

Atunci cand imaginile sunt integrate in postari pe bloguri, in update-uri sociale sau chiar trimise unui prieten printr-un mesaj, totul devine mult mai atractiv.

Nu conteaza daca imaginile sunt facute de tine sau daca provin de pe unul din multele site-uri de fotografie, ele mentin oamenii interesati si imbunatatesc site-ul din punct de vedere SEO.

Motoarele de cautare nu pot vedea imaginile, dar le inregistreaza si le da un sens. Imaginile pot fi un avantaj in SEO atunci cand sunt folosite cum trebuie deoarece ofera un context mai profund si ajuta in rankingul cuvintelor cheie pentru care sunt optimizate. In plus, imaginile ar putea convinge pe cineva sa inceapa citirea unui material sau sa il aprofundeze mai mult.

Problema e ca majoritatea oamenilor nu stiu cum sa le foloseasca in mod corect.

78% din problemele SEO au legatura cu optimizarea imaginilor, iar acest aspect merita explorat.

Daca vrei sa descoperi cum poti rezolva problema imaginilor si sa-ti ajuti site-ul in SERP, atunci citeste urmatoarele tehnici de optimizare.

1. Denumirea corecta a fisierelor

De aici incepe optimizarea imaginilor. Numele fisierului va oferi catre Google majoritatea informatiilor asupra subiectului imaginii, asa ca asigura-te ca descrierea imaginii este corecta folosind un cuvant cheie pe care vrei sa obtii o pozitionare cat mai buna.

Cel mai bine este sa pui cuvantul cheie cat mai aproape posibil de inceputul numelui fisierului.

De exemplu, daca imaginea ta arata un papagal situat intr-un pom mare, atunci numele imaginii tale ar trebui sa fie papagal-pom-mare.jpg. Din moment ce cuvantul papagal este cel pe care vreau sa il pozitionez cat mai bine, atunci el este primul pus.

2.Text care ofera context

Ni s-a intamplat tuturor sa ajungem pe un site unde ar fi trebuit sa apara o imagine, dar aceasta nu s-a incarcat. In functie de motivul esecului, fie ca a fost din cauza site-ului sau ceva din vina noastra, aceasta situatie cauzeaza de multe ori probleme.

Pentru a evita aceasta situatie pe site-ul tau, este important sa adaugi un alt text care contine cuvinte cheie pe care le vrei sa cresti in rezultatele Google. Sa fii sigur ca nu pierzi din informatie sau din functionalitate.

In plus fata de alt text, ar trebui sa utilizezi si textul titlului. Acest spatiu este pentru informatii mai putin pertinente precum starea pe care o are imaginea. Folosind aceste tag-uri la potentialul lor maxim va imbunatati efortul SEO.

3. Modificarea Dimensiunilor – Succes SEO

Dupa cum stim, viteza de incarcare a site-ului este factor de ranking important pentru Google. Timpul de incarcare al unui site, in special varianta pentru device-uri mobile, are un impact asupra experientei user-ului si implicit un impact asupra pozitionarii in rezultatele de cautare. Atunci cand adaugi imagini intr-un site, blog, etc, sa te asiguri ca micsorezi dimensiunea imaginii pe care vrei sa o adaugi.

Daca adaugi o imagine mare pe un site, iar aceasta apare intr-un spatiu mic, ea va trebui sa se incarce si iti va incetini viteza de incarcare a paginii.

Daca vrei ca oamenii sa aiba optiunea de a vedea imaginea mai in detaliu (ca de exemplu, produse), ofera varianta de a extinde intr-un pop-up sau intr-o fereastra noua.

4.Micsoreaza dimensiunea fisierului si allege formatul potrivit

Pentru a optimiza in continuare viteza de incarcare a site-ului, ai nevoie ca imaginea atasata sa determine cea mai mica dimensiune posibila a fisierului.

Poti obtine asta prin indepartarea EXIF data sau prin folosirea de tool-uri precum ImageOptim, JPEGMini.

La fel de important este ca tipul formatului fisierului uploadat sa fie potrivit pentru fiecare scenariu in parte.

Retine ca:

  • JPEG este mai bun pentru situatii eCommerce deoarece ofera calitate excelenta si dimensiuni de fisier reduse.
  • GIF-urile sunt cele mai potrivite pentru thumbnail si alte grafice mici asemanatoare.
  • PNG este perfect pentru folosire decorativa si ofera o dimensiunea foarte mica.

Alege formatul potrivit pentru a imbunatati viteza de incarcare a unui site si pentru a imbunatati UX.

5. XML IMAGE SITEMAPS

Adeseori, oamenii au intrebari despre Image Sitemap, dar Google este destul de explicit:

“Pentru o oferi Google informatii despre imagini din site-ul vostru, va trebui sa adaugi pe sitemap tag-uri specifice pentru imagini. Poti sa folosesti un sitemap separat pentru imagini sau poti sa adaugi informatii despre imagini pe un sitemap existent.

Includerea imaginilor tale pe un sitemap XML va ajuta motorul de cautare in indexarea imaginilor si va imbunatati calitatea eforturilor tale SEO.

Optimizarea imaginilor reprezinta o piesa in SEO la fel de importanta ca orice alta tehnica. Ar putea dura ceva mai mult timp, dar pe termen lung, va merita prin rank-ul mai bun in SERP.

Vrei sa afli daca site-ul tau indeplineste toate aceste cerinte SEO? Solicita un audit SEO gratuit pentru a afla!