Contacteaza-ne direct la +40 31-805.42.55

Noul update Penguin 2.0

Postat de pe May 21, 2013 in Optimizare SEO | 0 comentarii

Pe data de 13 mai, Matt Cutts, conducatorul echipei Web Spam de la Google, a lansat un comunicat in care ne anunta ca va urma un nou update al algoritmului Penguin, denumit oficial Penguin versiunea 2.0. Data exacta a lansarii este inca necunoscuta, dar se anunta cateva schimbari importante in SEO.

Ce este algoritmul Penguin?

Algoritmul Penguin este parte a algoritmului de pozitionare a site-urilor in motorul de cautare Google ce se ocupa cu identificarea si clasarea site-urilor ce incalca termenii si conditiile Google din punct de vedere al backlink-urilor (link-urilor primite).

Acest algoritm a aparut pentru prima data pe 24 aprilie 2012, impactand aproximativ 3.1% din site-urile indexate. Se preconizeaza ca acest update va afecta un procent mai mare de site-uri, iar modalitatile de analiza vor fi mai complexe.

Ce pregateste noul update Penguin

O sinteza a afirmatiilor oferite de Matt Cutts in acel comunicat video sunt urmatoarele:

  1. Penguin 2.0 va afecta mult mai multe site-uri decat primul update Penguin.
  2. Vor fi premiate site-urile ce ofera o experienta placuta de navigare si un continut de calitate pentru utilizatorii finali.
  3. Site-urile ce vor fi identificate ca vand link-uri vor fi penalizate, iar cumparatorii de link-uri vor observa ca link-urile primite nu mai ofera autoritate si PageRank.
  4. Nisele (asigurari, xxx, jocuri de noroc) ce folosesc traditional tehnici spam vor fi puternic afectate.
  5. Site-urile “sparte” vor fi identificate mai usor de catre Google, iar prin intermetiul Google Webmaster Tools, webmasterii vor primi informatii mai detaliate despre bresele de securitate din site ce au dus la “spargerea” site-urilor proprii. De asemenea, webmasterii vor primi mai multe informatii despre curatarea site-urilor infectate prin intermediul Google Webmaster Tools.
  6. Autoritatea site-urilor din nise specifice precum medicina sau turism va fi identificata mai bine prin autori (persoane sau medici ce sunt catalogati ca experti in nisa in care activeaza si sunt prezenti pe Google +). Continutul acestor autori va fi pozitionat mai sus decat al concurentilor ce nu se aliniaza la noile standarde. Google authorship nu va functiona cu conturi G+ de companie, ci doar cu conturi G+ de persoane.
  7. Site-urile din zona “gri” ce nu incalca flagrant termenii si conditiile Google, dar care au fost penalizate de update-ul Panda vor fi verificate din nou, iar efectul Penguin 2.0 nu va fi simtit puternic asupra lor, unele site-uri din aceasta categorie vor fi chiar de-penalizate.
  8. Se va incerca eliminarea din rezultatele Google ale multiplelor listari ale aceluiasi site dupa un anumit cuvant cheie.
  9. Cei de la Google vor incerca sa ofere mai multe informatii utile webmasterilor prin intermediul Google Webmaster Tools.

Un pinguin pe foi cu Google

Cum sa “supravietuim” update-ului Penguin 2.0

Cele mai utile sfaturi despre cum sa ne asiguram ca update-ul Penguin 2.0 nu ne va afecta sunt:

  1. Asigurandu-ne ca respectam termenii si conditiile Google, si aplicand regulile inĀ optimizare site-ului.
  2. Incercand sa nu primim link-uri de la site-uri web ce au un numar mare de link-uri externe si in care tendinta de vanzare de link-uri este evidenta.
  3. Fiind implicati pe social media si interactionand cu alte persoane ce folosesc platformele de social media.
  4. Oferind in mod consecvent continut de calitate fie prin blog-ul companiei, fie prin sectiuni de tutoriale/informatii utile.
  5. Oferind o modalitate de navigare cat mai placuta in site pentru utilizatorul final.

Concluzii de final

Desi noul update Penguin 2.0 este o certitudine, Matt Cutts a declarat in acea conferinta video ca data exacta a lansarii nu este cunoscuta inca si ca nimic nu este batut in cuie din punct de vedere al schimbarilor pe care le va aduce acest update: “the plans can change”.

Cel mai bun lucru pentru un webmaster este sa isi alinieze site-ul la termenii si conditiile Google (in caz ca nu a facut asta deja) si sa optimizeze site-ul in principal pentru o experienta mai placuta a userului folosind continut de calitate si un design eficient din punct de vedere al usability.

Posteaza un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

Enter Captcha Here : *

Reload Image