Contacteaza-ne direct la +40 31-805.42.55

Optimizarea (SEO) pentru motoarele de cautare – procesul prin care un site poate ajunge in prima pagina Google

Postat de pe July 4, 2016 in Optimizare SEO | 0 comentarii

85% dintre vizitatorii care ajung pe un site utilizeaza un motor de cautare. Motoarele de cautare sunt o componenta indispensabila utilizatorilor web. Orice motor de cautare utilizat (Google, Yahoo sau Bing) furnizeaza in timp real rezultate ce corespund necesitatilor unui utilizator. Aparitia unui site in primele rezultate ale unui motor de cautare nu este un proces simplu, ci unul elaborat. Orice site trebuie sa fie insotit de o strategie care sa genereze un numar cat mai mare de vizitatori, cu accent pe calitatea traficului generat.

procesul prin care un site poate ajunge in prima pagina Google

Care sunt avantajele SEO?

  • Permite inregistrarea unui trafic targhetat constant: cu cat traficul este mai mare cu atat cresc sansele de a inregistra comenzi sau cereri de oferta.
  • Contribuie la cresterea numarului de conversii: transformarea vizitatorilor in clienti reali.
  • Cresterea valorii si a reputatiei online: un site cu vizibilitate crescuta devine un site cunoscut, un site cunoscut este un site care inregistreaza ROI pozitiv.

Care sunt expresiile cheie pe care trebuie sa le alegem pentru un site?

Inainte de a stabili panelul de expresii cheie pentru care site-ul urmeaza sa fie optimizat, trebuie analizat continutul website-ului, comportamentul de cautare al internautilor, precum si site-urile concurente. Regula principala de care trebuie sa se tina cont in conturarea strategiei de expresii cheie este realizarea unui mix de cuvinte si expresii cheie, plecand de la:

  • Expresii cheie generice (generale) care reflecta domeniul de activitate.
  • Denumirea categoriilor si subcategoriilor de produse sau servicii.
  • Numele produselor sau serviciilor.

Strategia de expresii cheie are un scop precis: atragerea unui trafic cat mai mare, rezultat in urma returnarii site-ului optimizat in primele rezultate ale motoarelor de cautare.

Care sunt actiunile care compun procesul de optimizare (SEO)?

actiunile care compun procesul de optimizare (SEO)

  • Audit SEO si conturarea strategiei de promovare: analiza domeniului de activitate, analiza comportamentului de cautare, definirea expresiilor cheie, analiza tehnica a site-ului, stabilirea planului de actiune;
  • Optimizarea on site: eliminarea factorilor blocanti, indeplinirea criteriilor tehnice de performanta conform cerintelor motoarelor de cautare, analiza structurii site-ului si a continutului, analiza link-urilor interne, analiza valorii inscrise in tag-urile si meta tag-urile HTML (H1, H2, H3, title si meta description), optimizarea imaginilor, configurarea Google Analytics si Webmaster Tools, identificarea de bug-uri de programare, propuneri de imbunatatire a page speed-ului.
  • Castigarea de backlink-uri (voturi de incredere): conturarea unei strategii SMO (promovarea in retelele sociale), promovarea prin comunicate de presa, articole si advertoriale de reclama.
  • Analiza rezultatelor: analiza comparativa a clasarii site-ului inainte si dupa realizarea actiunilor de natura SEO; analiza traficului organic, a numarului de afisari, a timpului de stationare in site, a goal-urilor atinse.

Care este durata procesului SEO si dupa cat timp se obtin rezultate?

Procesul de optimizare SEO este unul de lunga durata, insa cu rezultate palpabile pe termen mediu si lung. Perioada minima de asteptare este cuprinsa intre 3 – 6 luni. Modificarile in site trebuie realizate in timp, astfel incat motoarele de cautare sa nu considere ca se apeleaza la tehnici neloiale si sa aplice site-ului o penalizare pentru supraoptimizare.

 

Optimizarea unui site inseamna atingerea performantei atat la nivel de continut, cat si la nivel de cerinte tehnice specifice SEO, viziblitate, trafic calificat si conversii.

Posteaza un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *.

Enter Captcha Here : *

Reload Image