Contacteaza-ne direct la +40 31-805.42.55

SEO versus Google AdWords

Postat de pe July 4, 2016 in Optimizare SEO | 0 comentarii

Optimizare site web (SEO) pentru Google sau publicitate in Google Adwords?

In primul rand trebuie stiut faptul ca cele doua modalitati de promovare online sunt complementare si nu se exclud una pe cealalta. Fiecare metoda are puncte slabe si puncte forte, iar decizia privind alegerea uneia dintre ele trebuie facuta pe baza tipului de rezultat asteptat.

Explicarea celor doua concepte

Google Adwords este serviciu de promovare online prin difuzarea de anunturi asociate anumitor cuvinte cheie, pe paginile Google si in reteaua de publicitate acestora. Campaniile Adwords pot fi realizate la nivel de distributie locala, nationala sau internationala.

Optimizarea unui site web / Search Engine Optimization (SEO) se materializeaza intr-un set de actiuni care duc in final la imbunatatirea ranking-ului site-ului cand se efectueaza cautari in motoarele de cautare, la prezenta acestuia in topul listarii naturale a rezultatelor.

Cui se adreseaza

Google Adwords se adreseaza companiilor ce-si doresc rezultate pe termen scurt. Efectele unei campanii Google Adwors se vad intr-o perioada de timp foarte scurta, la doar cateva ore de la momentul timiterii anuntului catre Google. Afisarea unor anunturi Adwords produce o crestere a traficului pe site, intr-o perioada foarta scurta. Campania de Google Adwords are o durata bine stabilita, odata cu finalizarea acesteia, efectele promovarii online dispar.

Serviciul de optimizare site web pentru Google se adreseaza companiilor ce-si doresc rezultate pe termen lung, o promovare online de durata.  Rezultatul final al unei astfel de campanii se observa la cateva luni de la demararea acestei operatiuni. Optimizarea site-ului web pentru Google are avantajul ca ofera rezultate si dupa ce actiunile de tip SEO au fost incheiate.

 

Abordare diferita

Publicitatea Google Adwords se bazeaza pe afisarea anunturilor publicitare in reteaua Google. Anunturile afisate de Google au ca efect, in cazul in care sunt accesate, deschiderea paginilor site-ului pentru care se face promovarea.

Optimizarea site-ului web are ca scop indexarea cat mai buna a site-ului la cautarea pe motorul Google pentru anumite cuvinte cheie relevante pentru continutul site-ului. SEO este o promovare de durata, oferind o vizibilitate buna a site-ului la cautarile Google pentru cuvinte cheie relevante.

Costurile

Anunturile Google Adwords au un cost de aparitie bazat pe PPC (Pay-Per-Click) sau pe afisarea acestora (licitarea cost pe mia de afisari). Costul unei asemenea campanii variaza in functie de traficul adus de cuvantul cheie ales. In cazul in care apare o parametrizare neadecvata, se poate ajunge la costuri foarte mari.

Optimizarea site-ului web pentru Google necesita costuri initiale mai mari la inceput, dar investitia devine rentabila, tinand cont de efectul pe termen lung pe care il are o astfel de campanie.

Modalitatea de afisare

Anunturile Google Adwords apar in sectiunea de linkuri sponsorizate, fie deasupra listei de site-uri, cu un fundal colorat, fie in partea dreapta. De asemenea, aceste anunturi pot fi postate, suplimentar, si in reteaua de publicitate Google. Din aceasta retea fac parte site-uri precum: Google Maps, Amazon.com, Gmail.com, nytimes.com, howstuffworks.com, business.com.

Prin optimizarea site-ului pentru Google se obtine o indexare cat mai buna a acestuia la cautari. Site-urile vor fi afisate in lista din partea stanga, in functie de gradul de optimizare. Studiile arata ca aproximativ 80% din utilizatorii ce efectueaza o cautare utilizand motorul de cautare Google, prefera site-urile listate organic, in detrimentul link-urilor sponsorizate.

Asemanari

Asemanarile dintre cele doua modalitati de promovare online se refera in primul rand la faptul ca ambele sunt afisate in urma unor cautari efectuate in motorul de cautare Google. De asemenea ambele se bazeaza pe asocierea cu anumite cuvinte cheie.

Succesul ambelor campanii depinde de alegerea cuvintelor cheie:

  1. in cazul in care este ales un cuvant cheie ce nu are un procent de cautare adecvat, nu se va realiza o crestere a traficului spre site-ul dumneavoastra.
  2. in cazul in care alegeti un cuvant cheie ce aduce un trafic bun, dar nu este relevant pentru continutul site-ului veti avea un trafic bun, dar doar un procent foarte mic dintre acesti vizitatori vor fi potentiali clienti interesati de site-ul dumneavoastra. Pentru campania Google Adwords, un bounce rate ridicat inseamna o investitie costisitoare in campania de publicitate si castiguri reduse.

partener certificat google adwordsSuccesul promovarii prin Adwords nu se limiteaza la alegerea unor cuvinte cheie relevante. Pentru a avea o campanie profitabila este indicat sa apelati la specialisti. FivePlus ofera servicii Google AdWords fiind Partener Certificat AdWords.

Combinarea celor doua metode

O campanie Google Adwords necesita doar alegerea unor cuvinte cheie si unei structuri de costuri adecvate, neafectand desfasurarea procesului de  optimizare a site-ului pentru Google. Deci exista si posibilitatea combinarii cele doua metode, obtinandu-se rezultate atat pe termen scurt cat si pe termen lung.

Posteaza un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *.